جورج دبليو بوش بزرگترين جنايتکارجنگی قرن
حقيقت جو حقيقت جو

به استناد پژوهش آقای "رفيق – ارجمند" که از منابع مختلف خبری استفاده نموده ودر بعضی از سایت ها تحت عنوان "بارک اوباما چگونه به پیروزی رسید؟" انتشاريافته است مراتب آتی تصريح  واذعان مييابد:

"گروه هاى متعددى از مردم امریكا معتقدند جورج بوش به عنوان جنایتكار جنگى باید در یك دادگاه صالحه محاكمه شود. مشكلات فراهم شده توسط رئیس جمهور شرور امریكا، در سال هاى آینده مردم این كشور را در تارهاى عنكبوتى خود خواهد پیچید. رئیس جدید حكومت ایالات متحده وارث چالش هایى است كه نومحاظه كاران كنونى، تنها گناه بخشى از مشكل را بر عهده دارند و مسئله بزرگتر چالشى است كه لیبرال -دموكراسى غربى در آن گرفتار آمده است. آنچه كه جهان در آینده نظاره گر آن خواهد بود، فروپاشى مكتب و مردمى است كه قریب به حداكثر سیستم هاى ارتباطى و اطلاع رسانى مخصوص در مغرب زمین و یا وابسته به آن تلاش مى كنند، این موجود رو به افول را سرپا نگه دارند. بوش و امثال وى كه اینك و در پایان هشت سال حاكمیت در رژیم متحده امریكا، چیزى جز شرم سازى در برابر بشریت از خود به جاى نگذاشته است، محصول چنین فرقه اى ميباشد."

برهان ودلايل الزامی که جورج بوش بايد منحيث جنايت کار جنگی به محکمه بين المللی جنايات جنگی در لاهه (هاگ) معرفی شود، قرار آتی در پژوهش فوق رده بندی شده است:

"بوش چه کرد که ملزم است ؟

-         نقض حاکمیت کشورها و دستور حمله به عراق و افغانستان.

-         نادیده گرفتن حقوق مردم در کشورهای تحت سطیره و مخالفت آشکار با حقوق بین الملل .

-          نابودی بیش از شصت درصد از زیربناهای اقتصادی و صحی عراق و افغانستان .

-         بکارگیری سلاح های ممنوعه از جمله اورانیوم ضعیف شده و بمب های خوشه ای طی سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ میلادی در عراق و افغانستان.

-         اعمال رفتارهای غیراخلاقی نظامیان آمریکایی با مردم عراق و افغانستان بویژه با زنان و کودکان کشته و زخمی کردن بیش از یکصد هزار نفر از مردم بی گناه افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم . سیاست های جنگی دولت بوش علاوه بر کشتار گسترده غیرنظامیان دو کشور عراق و افغانستان، باعث شده مردم آمریکا حدود پنج هزار سرباز خود را در عراق و حدودپنجصد سرباز را در افغانستان از دست دهند.

-         نگاه به آمار قتل عام هشت میلیون نفری توسط اسلاف خلف بوش در طول نیم قرن در کشورهای سومالی، ویتنام، بوسنی، لائوس، کامبوج، اندونزیا، السلوادور، آنگولا، موزامبیق،کوبا،افغانستان و...بصورت مستقیم و غیر مستقیم و در مقایسه با اقدامات جنگی بوش در فاصله هشت سال که منجر به کشته شدن صدها هزارنفر در دو کشور عراق و افغانستان گردید، عمق فاجعه جنگی رئیس جمهور خودکامه آمریکا را می رساند.

-          نقض منشور سازمان ملل .

-          نقض معاهدات ژنيو.

-          نقض پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای .

-          رد پیمان منع آزمایش های جامع هسته ای .

-          خروج از معاهده راکتهای های ضد بالستیک.

-          خروج از معاهده سلاح های کیمیاوی و بیولوژیکی.

-          مخالفت با پیمان دادگاه بین المللی جنایتکاران جنگی.

-          امتناع از امضای پیمان منع بکارگیری مین های زمینی.

-          نقض قوانین لاهه (معاهده حمایت از میراث فرهنگی در زمان درگیری های مسلحانه )

-          این معاهده در سال ۱۹۵۴ در شهر لاهه هالند منعقد و تاکنون بیش از یکصد کشورعضو آن می باشند . این در حالی است که سربازان آمریکایی میراث فرهنگی چند هزارساله عراق را در حمله به این کشور را به تاراج برده و به آمریکا انتقال دادند.

-          تغییر قوانین مربوط به محیط زیست که بیش ازسی سال آمریکا از آن حمایت می کرده است .

-          به انفعال کشاندن نهاد تصمیم گیری همچون سازمان ملل با بهره گیری از اقدامات خارج از چارچوب قوانین بین المللی.

-         شنود گسترده ارتباط تلفونی مردم آمریکاو دخالت آشکار درحریم خصوصی افراد.

-          دستگیری های گسترده و نگهداری مخالفین دولت در بدترین شرایط انسانی در زندان معروف ماریکوپا کانتی.

-          راه اندازی زندان های گوانتانامو، ابوغریب و بگرام به بهانه مبارزه با القاعده و پدیده تروریسم و شکنجه انسان های بی گناه در این زندان ها .

-          دستگاه های جاسوسی و اطلاعات بوش بطور غیرقانونی مردم سراسر جهان را ربوده، آنان را به کشورهای دیگر برده و با یک برنامه از پیش تنظیم شده مورد شکنجه قرار داد.

-          برانگیختن تعصب گرایی، نژاد پرستی و ایجاد ترس و ترور در داخل و خارج از ایالات متحده.

-          تلاش برای مستندسازی جعلی (اسناد سازی کذب) و دروغ گویی به مردم و رسانه ها و نهادهای قانونی و بین المللی.

-          سوء استفاده میلیاردها دالر از درآمدهای دولت و سرمایه کشور.

-         حمایت از حکومت های دست نشانده و خودکامه و تلاش برای براندازی نظام های سیاسی دیگر کشورها.

-          تلاش برای ایجاد نظم جدید جهانی با تجزیه برخی کشورها و تقویت کشورهای همسو با منافع خود.

-          حمایت از رژیم اسراییل با ويتوی (بیش از ۲۰۰ بار) قطعنامه های صادره شده شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایات این رژیم.

-          فعالیت آشکار در ساقط کردن یا بی ثبات کردن دولت های لبنان، سوریه، ونزوئلا، کوبا و...

-          راه اندازی و حمایت از بنیادهایی همچون سوورس برای تغییر و براندازی حکومت ها در قالب انقلاب های مخملین (انقلاب های زرد، نارنجی، لاله ای و ... در گرجستان، اوکراین، قرقیزستان و جمهوری چک و تلاش برای ایجاد انقلاب صدر در لبنان از مصادیق بارز آن است) "

آری خواننده گرانقدر!

همه اين جنايات سازمانيافته ودولتی که در 30 فقره رده بندی شده در طول هشت سال حاکميت خود کامه بوش وهمدستان جنايت پيشه وی سبب شد تا جهان را به خاک وخون بکشانند و برای مردم افغانستان وعراق وساير مناطق جنگ زده چون لبنان، فلسطين غيره  ياد آور خانمانسوزی ها و استيلاهای عرب وعجم، هلاکو ها، سکندرها، چنگيز ها، هيتلر ها، موسيلينی ها، پنوچت ها ودهها ويرانگر ديگر تاريخ ميباشد، که هيج يک از جنايات کاران جنگی گذشته با اين حجم وپهنا به کشت وکشتار وقتل عام بنابر عوامل مختلف که يکی آن دسترسی به پيشرفته ترين، مدرن ترين ، خانمانسوز ترين وويرانگرترين سلاحها وزرادخانه جنگی ميباشد، متوسل نشده اند، اگر شده اند، در مقايسه به جنايات کنونی جنگی بوش که در عصر تمدن و"حقوق بشر"، "مبارزه با تروريزم "، "عدالت اجتماعی"،"دموکراسی" وصد ها واژه فربينده ديگر صورت گرفته بصورت قطع قابل مقايسه نمی باشد.

آنهايی که ميخواهند جنايت کاران جنگی را بشناسند و گويا آنان را به محاکمه بکشانند، بهتر است که نخست مانند اين مختصر دلايل الزام، اسناد ومدارک جرمی را در مورد اشخاص جستجو، دريافت ونشانی کنند، بعد ادعای ميان تهی کنند، که فلان کس چون در فلان حزب  ودولت کار ميکرد و اکنون آن حزب ودولت سر اقتدار نيست ، پس يکسره همه گناهکار وملزم اند.

کسانی که ميخواهند در تنور گرم مخالفت با رژيم دموکراتيک پيشين جمهوری افغانستان نان و جيره بپزند، ملتفت باشند، که منسوبين آن رژيم با آگاهی کامل از اعمال هريک تان دور نيست که طومار اعمال ننگين تانرا مانند الزامات آقای بوش رده بندی و برخ زرد وخجل زده تان خواهند کشيد و مستند وبا دلايل آشکار ثابت خواهند ساخت که جنايت کار جنگی کيست؟ وقربانيان چطور هنوزهم زير چکمه های خونين شرارت پيشه گان دست وپنجه نرم می کنند.

آنانی که واقعاً خواهان تحقق عدالت ومحاکمه جنايت کاران جنگی اند، از تشخيص جنايت پيشه جهانی وبادار کل (آقای بوش)شروع کنند و با جمع آوری اسناد، مدارک جرمی، شهود ودلايل الزام ساير کسانی را که در سطح جهان، منطقه و بويژه کشور محبوب ما از زمان سلطنت وسيطره نادر غدار (آل يحيی) وديره دونی ها گرفته تا دوره دموکراسی تاجدار ظاهر شاه، تا استبداد داودی واختناق  وترور حفيظ الله امين ودوره های بعدی تا قتل وغارت، ويرانی وخرابی کشور توسط تنظيمهای جهادی ودوره سياه وننگين طالبان وبالاخره سيطره مافيايی کنونی ومظالم وبی کفايتی های رژيم دست نشانده آقای کرزی ،همه وهمه بدون استثنا بوسيله کارشناسان با صلاحيت مورد کنگاش وتدقيق قرار داده شود، اين مطلب که اهل کار ميتوانند وصلاحيت دارند تا جنايت کاران را تشخيص کنند، بخاطری ياد آور شديم که تشخيص اين کار حساس و گسترده کار هر جارچی وشارلتان  ومفتری نيست، کسانی که خود غرق گناه اند، چطور ميتوانند بدون غرض ومرض جنايت کار را از خدمتگار تشخيص وتميز کنند، اکنون با استفاده از تشتت وپراگنده گی هر کس وناکس طبل محاکمه جنايت کاران جنگی را به شانه کرده وبدون کوچکترين صلاحيت حقوقی اتهامات نا روا ودور از حقيقت را ميخواهند بپای شريف ترين انسانها چسب بزنند، اما چون به اين کار مضحک شان کوچکترين دلايل عينی ندارند، تلاشهای مذبوحانه شان نقش برآب خواهد بود وسيه رويی نصيب شان باد!

ما هيچگاهی با محاکمه جنايت کاران جنگی مخالف نبوده وهيچگاهی از جنايت کار جنگی حمايت نمی کنيم، ولی هدف ما اينست که جنايات کاران اصلی چون جورج بوش ها در قدم نخست با چنان دلايلی که در بالا ذکر شد به محاکمه کشانيده شود وقدم به قدم به دستياران ونوکران شان نيز نوبت رسيدنی خواهدبود!


November 16th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی